Kérem, hogy az üzenőfalat sértő, személyeskedő, másokat SZEMÉLYÜKBEN bántó valamint reklámcélú üzenetek küldésére ne használja senki! A vélemény továbbra is szabad! Köszönöm!
A magukat irodalmi, művészeti portálként definiáló helyek többé-kevésbé átjárhatók, sőt, kompatibilisek egymással.
Számosan vannak, akik szinte mindegyiken megtalálhatók.
Vajon mi lehet az oka annak, hogy nap mint nap végiglátogatják az oldalakat, és műveikkel szisztematikusan megtöltik azokat?
A nyughatatlanság? Az ideális felület keresése? Olvasói tábor gyűjtése?
Valószínűleg mindez együtt.
Egyénenként változó, hogy éppen melyik a domináns cél.
Miképpen lehet megvalósítani? Hogyan lehet figyelmet kelteni olyan helyeken, ahol az olvasók száma korlátozott?
A netvándorok megoldása igen egyszerű, ugyanakkor rendkívül időigényes.
Bevezették a szigorú kölcsönösség elvét. Szinte kizárólag azokat tüntetik ki figyelmükkel, akiktől ők is megkapják ugyanezt.
Az egyetlen látható jele ennek a hozzászólás intézménye. Regisztráltak hozzászólhatnak mások írásához, és az idők folyamán ezeknek a reakcióknak a mennyisége a legfontosabb mérőszámmá vált.
Miért? Mert ezek a számok láthatók. A művek listázásánál nyomban szembeötlő adat.
A pszichológia azt súgja, hogy a több hozzászólás még több figyelmet generál, mert a független, kevésbé tapasztalt olvasóban az a benyomás alakul ki, hogy a nagy figyelmet nem érdemtelenül kapja a mű.
Hogyan lehet egy viszonylag zárt, nem nagy létszámú körben folyamatosan elérni a sok kommentet?
A jelenség ezen a ponton érdemel különös figyelmet, mert van egy roppant káros mellékhatása.
A hozzászólások jellemzően rendkívül rövidek, és uniformizáltak lesznek.
Belátható, hogy ha valaki naponta többtucatnyit kénytelen leírni, akkor hamar elfogy a készlete, és ismételni kezdi magát, takarékoskodni törekszik a szavakkal
Így alakulnak ki a számtalanszor látható panelek.
Természetes, hogy aki híveket, bocsánat, olvasókat akar szerezni, az irtózik a kritikától, bármilyen negatívum fölemlítésétől, vagyis kizárólag dicsér, dicsőit.
A mellékhatás pedig a gesztuspolitizálás.
Megköszönni, hogy valaki megtisztelt minket a figyelmével. Önmagában ez udvarias gesztusnak tűnik, azonban egyrészt duplikálja a hozzászólások számát, másrészt kényszerítő erővel hat azokra, akik ilyesmivel nem élnek.
Azok, akik a gesztuspolitikát elterjesztették hihetetlen szívóssággal, kitartással tették ezt.
Elterjesztették olyan oldalakon is, amelyeken ez nem volt divat.
Magam is hadakoztam ez ellen, azt az álláspontot képviselve, hogy egy műhöz írt hozzászólás a művel foglalkozzon, mégpedig érdemben.
A semmitmondás és a „köszönöm - én köszönöm” stílus legyőzhetetlennek bizonyult.
Ráadásul a kevésbé aktív írók/olvasók egyre gyakrabban bukkantak ilyesmire természetesen a minden nap publikálók között, akiknek ily módon –minőségtől függetlenül- kiemelkedő számú hozzászólása keletkezett.
Szinte törvényszerű, hogy a módszer egyre több követőre talált, és lassan minden mást kiszorított.
Manapság már egyáltalán nem tűnik fel, ha egy-két szavas, unalomig ismert kommentek halmozódnak.
A netvándorok minden látszat dacára, ennek a szegmensnek a legönzőbb figurái.
Módszereik ellehetetlenítik az érdemi párbeszédeket, marginalizálják azokat, akik nem hódolnak be.
Ami talán a kisebbik baj.
A nagyobbik, hogy minden portált egyformára döngölnek le, hiszen ugyanazoknak a szerzőknek ugyanazon írásai alatt, 70-80%-ban ugyanazok azok emberek írják le pontosan ugyanazt.
Idő
Barátaim rovata
- A barátod vagyok -
Nevetésed vidámmá tesz,
bánatod megkönnyeztet.
Haragodat csitítanám,
fájdalmadat simítanám.
Ha akarod meghallgatlak,
ha szeretnéd békén hagylak.
De ha már kevés vagyok, s nem kellek,
add tudtomra - szó nélkül elmegyek
- mert a barátod vagyok
Veva
Mottó
Minél mélyebben merítesz lelked kútjából, annál tisztább, amit a felszínre hozol.
Háttérzene
Szerzői jogok
Az oldalon található saját művek, idézőjel nélkül szereplő mondások szerzői jog védelme alatt állnak, azok részben vagy egészben való idézése, fordítása, más fórumokon való megjelentetése és felhasználása a szerző, azaz a lap szerkesztőjének tudta és engedélye nélkül tilos. És morcos is leszek tőle.